محصولات و خدمات
  • خاک / سنگ معدنی سرب و روی
معرفی

مهندسی استخراج معدن، یکی از قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین رشته‏های مهندسی است که تخصص‌های مختلفی را از مرحله طراحی و مدیریت و استخراج یک معدن، تا مرحله ارائه مواد اولیه به بازار نیاز دارد.

فعالیت‏های مهندسی استخراج، زمینه‌های مختلفی همچون حفاری، ایجاد فضاهای روباز و زیرزمینی، مهندسی سازه، نگهداری، حمل‌ و نقل و انتقال مواد حفاری و استخراج ‌شده، تهویه، جمع‌آوری آب‏های زیرزمینی و درنهایت فروش مواد معدنی را شامل می‌شود.

برای اطمینان از تولید اقتصادی در شرایط ایمن، باید معدن را در طول عمر خود، با طراحی و برنامه‌ریزی اصولی، آماده‌سازی کرد. بدین معنا که با توجه به مشخصات هندسی کانسار، شرایط زمین‌شناسی منطقه، ملاحظات اقتصادی و زیست‌محیطی، روش استخراج مناسبی انتخاب می‌شود.

در گروه ایبکو، پس از کسب پروانه بهره‌برداری، با استفاده از دانش متخصصان مرتبط، برنامه‌ریزی استخراج صورت می‌گیرد. این مجموعه با دارا بودن توانمندی‌های متنوع در حوزه‌های مختلف اعم از راه‌سازی، حفاری، استخراج و موارد مرتبط، بستر مناسبی را برای بهره‌برداری از معادن فراهم می‌سازند.

معدن خان خاتون ازجمله معادن گروه ایبکو است که عملیات استخراج به‌صورت پیوسته در آن اجرا و مواد معدنی استخراج ‌شده، ضمن فروش در بازار، به کارخانه‌های فراوری گروه ایبکو و برای عملیات بعدی، منتقل می‌شود.

معدن
معدن